پایان گروگان گیری در بمبئی - دانشنامه دوستداران حقیقت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان گروگان گیری در بمبئی

ارسال‌کننده : دانش دوست در : 88/6/6 7:10 عصر

پلیس هند امروز با کشتن آخرین مهاجم مسلح در هتل مجلل بمبئی،به گروگان گیری 60 ساعته در این شهر پایان داد.
به گزارش آنا به نقل از آسوشیتدپرس، مهاجمان مسلح تاکنون بیش از 150 نفر را در شهر بمبئی که مرکز تجاری هند محسوب می شود،کشتند.
از سوی دیگر، پس از هجوم کماندوهای هند به مرکز یهودیان مشخص شد که شش گروگان جان خود را از دست دادند.
همچنین،شعله های نارنجی رنگ و دود امروز صبح هتل چهارصد اتاقی تاج محل را در برگرفته بود.
گفتنی است،در حملات مردان مسلح به بمبئی بیش از 150 نفر کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند.
مهاجمان شب چهارشنبه به 10 مرکز در بمبئی حمله کرده بودند.
15 نفر از خارجی ها در میان کشته شدگان این حادثه به چشم می خورند.
حملات اخیر بزرگترین حمله تروریستی در هند به شمار می رود ولی هنوز عوامل این حمله مشخص نشده است.
در همین حال سامانه خبری نیوز پاکستان جمعه شب به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشت که اسلام آباد در حملات تروریستی اخیر بمبئی مرکز اقتصادی هند دخالتی نداشته است.
به گزارش آنا به نقل از این منبع ، محمود قریشی که برای گفت و گو با مقام های هندی در دهلی نو به سر می برد ، از هند خواست کاری نکند تا روابط بین دو همسایه که هر دو دارای تسلیحات هسته ای هستند دوباره سرد شود.
وی حوادث بمبئی را به دشت محکوم و عوامل این حملات را "حیوانات بربر" خواند.
قریشی با اشاره به اظهارات روزهای گذشته مقام های هندی درباره دخالت پاکستان در این درگیری ها تصریح کرد که هند در درباره مقصر دانستن "عواملی در پاکستان" در خصوص حمله ها شتابزده عمل کرده است.
وزیر خارجه پاکستان گفت : دیدگاه بی طرفانه من این است که دولت هند در نتیجه گیری های خود باید موارد بیشتری را در نظر می گرفت.
دولت هند باید روحیه ما را می سنجید.
" قریشی اظهار داشت :بیایید رابطه جدیدی را پایه ریزی کنیم، در غیر این صورت ممکن است به همان وضعیتی باز گردیم که بیش از شصت سال در آن به سر می بردیم.
مقیاس این تراژدی به بزرگی تراژدی فعلی خواهد بود.
" از سوی دیگر رئیس سازمان اطلاعات پاکستان (آی.اس.اس.) قرار است که در آینده نزدیک درارتباط با حملات تروریستی به شهر بمبئی در غرب هند از این کشور دیدن کند.
"سرتیب احمد شجاع پاشا" بدنبال درخواست روز جمعه "مان موهان سینگ" از همتای پاکستانی خود "یوسف رضا گیلانی" مبنی بر ضرورت دیدار رئیس سازمان اطلاعات پاکستان از هند برای تبادل اطلاعات در مورد مسببان حملات تروریستی مومبای به هند سفر خواهد کرد.
براساس این گزارش، ژنرال "اشفق پرویز کیانی"، فرمانده نیروی زمینی پاکستان، "پاشا" را در این سفر همراهی خواهد کرد.
به نظر می رسد که دولت پاکستان درخواست نخست وزیر هند را پذیرفته و در نظر دارد که ژنرال "پاشا" را در آینده نزدیک به هند اعزام کند.
در این گزارش آمده که زاهد بشیر، سخنگوی نخست وزیر پاکستان نیز به خبرنگاران گفته که مان موهان سینگ از گیلانی تقاضا کرده بود که رئیس سازمان اطلاعات پاکستان را به هند به منظور همکاری در انجام تحقیقات در مورد حملات تروریستی بمبئی و تبادل اطلاعات در این خصوص اعزام کند.
"بشیر" گفت که نخست وزیر پاکستان این درخواست را پذیرفته و طرفین نحوه انجام دیدار رئیس سازمان اطلاعات پاکستان را از هند در آینده نزدیک تعیین خواهند کرد.
نخست وزیر هند این درخواست را بلافاصله بعد از اعلان پراناب موکرجی، وزیر خارجه هند، مبنی بر امکان مداخله برخی عناصر در پاکستان در حملات تروریستی بمبئی مطرح کرد.
موکرجی ادعا کرده که تحقیقات اولیه در مورد حملات تروریستی در بمبئی حاکی از آن است که برخی عناصر در پاکستان در این حملات دست داشته اند.




کلمات کلیدی :