یک زن ایرانی را در فهرست ?50? زن برتر جهان - دانشنامه دوستداران حقیقت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک زن ایرانی را در فهرست ?50? زن برتر جهان

ارسال‌کننده : دانش دوست در : 88/6/6 7:10 عصر

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال یک زن ایرانی را در فهرست ?50 زن برتر جهان قرار داده است.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، وال استریت ژورنال در فهرستی که از ? 50زن تاثیرگذار در جهان ارائه داده است، نام سعیده قدس بنیانگذار سازمان خیریه محک را نیز گنجانده و با ستایش از اقدامات انسان دوستانه وی، او را در زمره زنانی دانسته است که کار فردی وی باعث تاثیر مثبت در زندگی گروه بزرگی شده است.

این روزنامه با شرح مختصری از زندگی خانم قدس و ذکر انگیزه او برای آغاز فعالیتهایش به نفع کودکان سرطانی نوشت: خانم قدس پس از آنکه بیش از ?20 سال پیش آگاه شد که دختر دو ساله‌اش به سرطان مبتلاست کم کم با مشکلات خانواده‌های کم درآمد بخصوص در مناطق دوردست ایران در تامین هزینه معالجه کودکان سرطانی آشنا شده و دریافت که فرزندان سرطانی بسیاری از خانواده های بی‌بضاعت، به راحتی جان خود را از دست می‌دهند.

به نوشته این روزنامه، خانم قدس که اکنون ? 57ساله است در سال ? 1370با تاسیس یک سازمان خیریه غیردولتی به کمک به کودکان سرطانی پرداخته و کم کم با استقبال مردم دامنه کار خود را گسترش داد وعلاوه بر ? 12هزار کودکی که تاکنون از سازمان خیریه محک خدمات دریافت کرده اند، حتی به ارائه خدمات درمانی و پشتیبانی به شمار زیادی از کودکان پناهنده عراقی و افغانی نیز اقدام کرد.

وال استریت ژورنال، با اشاره به اینکه خانم قدس از کمکهای نقدی ایرانیان خارج از کشور نیز در فعالیتهای خود بهره مند شده است، نوشت: وی در حال حاضر مصمم است با استفاده از کمکهای ایرانیان مقیم آمریکا فعالیتهای خود را گسترش دهد، اما به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران که هرگونه فعالیت بانکی بین دو کشور را ممنوع کرده است با مشکل روبروست.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، خانم قدس همچنین از بنیانگذاران یک موسسه بین‌المللی خیریه به نام انجمن بین‌المللی کودکان سرطانی بوده و هم اکنون هم در حال برنامه ریزی برای آغاز فعالیتهای خود برای کمک به زنان مبتلا به سرطان سینه است .




کلمات کلیدی :