ایران، خلیج فارس و رقابت استراتژیک - دانشنامه دوستداران حقیقت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران، خلیج فارس و رقابت استراتژیک

ارسال‌کننده : دانش دوست در : 89/6/16 3:13 عصر

مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل آمریکا گزارشی تحت عنوان "ایران، خلیج فارس و رقابت استراتژیک " به قلم "آنتونی کوردزمن " ریاست این مرکز منتشر کرده است.


به گزارش فارس، مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل آمریکا (CSIS) به تازگی گزارشی را درباره ایران به قلم "آنتونی کوردزمن " ریاست این مرکز منتشر کرده است.


این مقاله تحت عنوان کلی "ایران، خلیج فارس و رقابت استراتژیک " منتشر شده است.


کوردزمن در این گزارش، گزینه‌های مختلفی را در رابطه با موضوع ایران، خلیج فارس و رقابت استراتژیک در منطقه خلیج فارس مورد بررسی قرار می‌دهد.


وی در این گزارش، نخست به موضوع سناریوهای مطرح در این رقابت استراتژیک می‌پردازد و موضوع انرژی را مهمترین عنوان اصلی سناریوهای مطرح در این بین که تهدید اصلی را نیز شکل می‌دهند، می‌خواند.


کوردزمن سپس با اشاره به موضوع تحریم‌های سازمان ملل و آمریکا علیه ایران، "محاصره دریایی آمریکا و وحشت بوجود آمده در بازارهای نفتی " و همچنین "فقط تحریم‌ها و کنار گذاشتن گزینه‌ نظامی " را به عنوان سناریوهای مطرح در این رابطه عنوان می‌کند.


رئیس مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل آمریکا در ادامه شرایطی را شرح می‌دهد که این سناریوها را شکل می‌دهند.


"ایران، خلیج فارس و رقابت استراتژیک: تعادل متعارف " عنوان بخش دوم این گزارش است که کوردزمن ضمن آن موضوع احتمال ضعیف جنگ متعارف در منطقه را مطرح می‌کند و به بررسی قابلیت‌های نظامی ایران می‌پردازد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل آمریکا در بخش دیگری از مقاله خود، موضوع حملات غیرمنتظره در منطقه خلیج فارس را مطرح می‌کند.


 رجا نیوز




کلمات کلیدی :